Anbefaling: Min tur til Ystad saltsjöbad

Reklame // Som mange andre har jeg også været på Ystad Saltsjöbad – nu ved jeg hvorfor så mange er afsted, for sikke en dejlig oplevelse. Det hele var så godt, at det er noget jeg gerne vil dele med jer, her på bloggen.

Jeg havde inviteret min meget gravide barndomsveninde med på turen. Hun fortjente virkelig at blive forkælet, og det var virkelig dejligt, at nyde lidt venindetid, før babyen kom. Nu har hun også født, og endda 10 dage før tid. De er begge sunde og raske og den lille bebs er dejlig tyk – så alt er som det skal være!

Ystad ligger ca. 1.5 times køretur fra KBH, og er utrolig nemt at komme til. Det vigtigste for mig, hvis jeg skal på mini getaway er, at det ligger tæt på. Jeg har nemlig ikke lyst til at bruge halvdelen af den korte tid man nu har, på at sidde i en bil/tog.

Vi ankom kl 15., hvor vi checkede ind med det samme. Derefter blev vi vist til vores værelse, som simpelthen var det fineste hotelværelse, jeg nogensinde har været på. Det var gammeldags og hyggeligt, og lige som et badehotel skal være. Indretningen var så lækker, med hvide møbler, paneler på væggene, samt den største og lækreste seng! Jeg sov så godt, og bedre end jeg havde sovet i lang tid.

Efter en hurtig udforskning af værelset, tog vi vores badetøj & badekåber på, og drog mod spa afdelingen.

Spa-afdelingen

Spaen på Ystad var helt fantastisk. Jeg var især vild med, at der også var bassiner udenfor, samt kort afstand til stranden. Det er især lækkert her i varmen, at man ikke behøver sidde indenfor, men muligheden faktisk er der. Der var både en stor pool, samt nogle små bassiner udenfor.

Jeg synes næsten det bedste ved Ystad er atmosfæren, og den afslapning, som stedet indbyder til. Det er virkelig max selvforkælelse og afslapning for alle pengene! Jeg havde jo som sagt min gravide veninde med, og det var lige det hun havde brug for, inden det gik løs med bebs. Og det var bestemt heller ikke skidt for mig! Selvom man ikke er gravid, så er lidt afslapning altid tiltrængt!

En anden ting jeg var helt vild med, var de områder de havde indenfor, hvor man kunne slænge sig i store senge. Så kunne du så bare ligge der i din badekåbe, og kigge over vandet, eller ind mod en rolig pejs. Man kunne virkelig ikke andet end at koble fra, og det er noget jeg skal blive bedre til!

Maden

Vi nåede både at få aften – og morgenmad på Ystad. Restauranten var så hyggelig og havde den helt perfekte “badehotels-stemning” over sig. Vi valgte lidt kød og muslinger, og smagte så lidt af hinandens mad. Det var en rigtig god pris, og vi var mætte og glade da vi gik der fra.

Det peakede dog, da vi kom til morgenmaden. Det var endnu bedre! Det var egentlig “bare” en typisk brunch, men hvor der var kælet ekstra for detaljerne. Jeg er normalt ikke en buffet-type (hvis det er et ord?), men her var det virkelig lækkert! Det var en luksusudgave af en brunch buffet. Jeg lagde især mærke til at den lækre ost, som de havde (ost er vigtigt for mig okay), og de hjemmelavede pandekager med kompot og andre lækre toppings. Vi manglede virkelig intet!

Vi skulle tjekke ud kl. 10, men havde dog indgang til spaafdelingen indtil kl. 14. Det var en perfekt afslutning, og jeg vi nød lige spa’en i et par timer, hvor vi derefter drog på centrum af Ystad. De har nemlig lidt butikker, som vi besluttede os for at svinge forbi, inden vi tog hjemad.

Alt i alt en utrolig dejlig tur, som jeg meget gerne vil på igen! Jeg er vild med konceptet, værelserne, maden og vigtigst af alt den RO, som var på stedet. Det var længe siden, at jeg havde sovet så godt, som jeg gjorde den nat.

Kæmpe anbefaling herfra! Og har du brug for andet inspiration til oplevelser & rejser, så læs meget mere lige her.