Spiser du nok fedt?

Grød med mørk chokolade

DSC_1473

Sundhed og chokogrød. Det lyder ikke, som om det kan hænge sammen, men det kan det snildt. Havre er nemlig spækket med mineraler og vitaminer!

Grød er et supergodt og nærende måltid, som tilføjer lidt “benzin” til din dag. Havregryn er spækket med mineraler og vitaminer, blandt andet B-vitamin, som vi ikke kan undvære til dannelsen af hår og hud. Derudover er havregryn fyldt med kostfibre, der mætter og sætter gang i din fordøjelse, og det er da en win-win-situation! Sidst, men ikke mindst er havregryn fyldt med sunde fedtsyrer, der er gode for dit hjerte.

Hvis du ikke vil have grøden med chokolade, så lader du bare være ? men prøv! Jeg lover dig, det smager lækkert!

DSC_1470Et lille tip: Hvis du skal holde den slanke linje, så indeholder en deciliter havregryn med en deciliter minimælk kun omkring 166 kcal, men personligt kan jeg ikke blive mæt af så lidt. Jeg spiser oftest en deciliter havregryn med en banan, lidt mælk og laver så grød ud af det. Hvis jeg ikke har noget frugt, så bruger jeg altid omkring to deciliter havregryn.

Du tænker sikkert, at du ikke har tid til alt det madlavning om morgenen, men det er noget pjat! Havregrød tager ingen tid og du kan snildt sætte det klart i køleren, aftenen før, og så er der mad på et par minutter. 😉

Opskrift:

  • 1 dl havregryn
  • 1 banan
  • 1.5 spsk kakao
  • 1 spsk kokos
  • 10 g mørk chokolade til topping
  • ca 2 dl mælk

Fremgangsmåde:

  • Smid gryn, banan, kokos, kakao og mælk i en gryde.
  • Kog op, og rør rundt undervejs.
  • Så er grøden egentlig færdig. Tilsæt den topping, du ønsker.
  • Jeg tilsatte selv dulce de leche, kokos og hakkede mandler og mørk chokolade.

Velbekommen!

   

Skriv en kommentar

  • […] at det måtte være tid til at få mig noget ordenlig morgenmad. Dagen forinden havde jeg set denne opskrift på Camille Majas blog og den måtte jeg bare prøve. En chokoladegrød toppet med mere chokolade kunne kun blive lækkert […]

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Spiser du nok fedt?